
Gjør din nettbutikk klar for Black Friday
Black Friday i 2020 er fredag 27. november, så nå er det ikke lenge igjen. Nettpilot har mange kunder som forbereder seg til årets Black Friday, ut fra fjorårets og foregående års erfaringer. Vi har en sjekkliste som ofte følges. Vi har sammen med våre kunder kikket søkedata, webtrafikktall, Facebook statistikker, salgstall, og ordrehånderingsprosesser. Samtidig

Annonsører samler rabattkoder for å øke besøkstall før og under Black Friday
Mediehus samler rabattkoder i klynger for å tiltrekke brukere hele året og er spesielt aggressive rundt Black Friday. Dette øker besøkstall og annonsevisninger, som igjen generer inntekter fra samme annonsører, som man har rabattkoder liggende for. Og annonsørene skjyves ned i de organiske søkeresultater. Spørsmålet er om dette er dårlig business for annonsørene på sikt?

Unngå online kø – velkommen til koronavennlig shopping
På store deler av Black Friday i 2019 kunne man finne følgende startside på eljop.no: «Akkurat nå er det mange kunder som ønsker å gjøre et kupp hos oss og vi jobber på spreng med å få unna køen. Vi sender deg til elkjop.no så snart vi har mulighet. Takk for at du venter. Dersom

Bli synlig på Black Friday helt gratis
Driver du en norsk butikk eller nettbutikk med .no i domene navnet, så kan du bli med på blackfridayinorge.no helt gratis fra starten. Vi mener nemlig det skal være mulig for alle aktører å bli sett i kampen om oppmerksomheten i løpet av november måned opp i mot den siste uken i november, uka som

Vennlig, intuitiv, hjelpsom og snill med folk = PIPR metoden
Vi ønsker å hjelpe mindre norske bedrifter med å finne kunder i de månedene på året, hvor konkurransen er allerstørst. Her er det typisk også de allerstørste aktørene, som i forveien har store markedsandelser, som får en uforholdsmessig stor bit av kaka, i alle fall online. På BlackFridayiNorge.no kan man synliggjøre seg i den kategorien
Slik handler folk på Black Friday via rabattkoder
Vi har gravd litt i datamateriale og gamle artikler for å komme litt i stemning og for å forberede oss. Cuponation GMbh er en rabattkodeaktør innen affiliateindustrien, som bl.a. står bak sider som black-friday.sale/no Vi fant denne infografikken hos cuponation, som viser fordelingen av salg via deres rabattkoder på Black Friday 2017. Vårt team vil